Saturday, October 2, 2010

MALAM YANG terPILU..

selamat malam..

Astaghfirullah..astaghfirullah...astaghfirullah..Ya Allah berilah kesabaran kepada hambamu ini..satu kisah yang benar-benar menguji kesabaranku sebagai seorang muslim..dan wanita..


Satu malam yang hening..saya dan kawan2 bercadang untuk turun ke 'swimming pool' di bawah apartment kami..memang ceria dan x sabar2 nak turun..sebab baru je habis exam kan..ok..kitorang pun turunla..tapi saya dan dibah pergi beli barang2 rumah dulu..beli makanan sikit-sikit..yang lain2 dah pun pergi ke kolam untuk mandi manda...mesti diorang seronok sakan..walaupun saya tak joIn diorang mandi tapi niat nak tengok diorang seronok bermain..



Usai membeli saya dan dibah pergila menjenguk diorang..ntah apala jadi..macam seronok je bunyi..hehe

Setibanya di bawah, nampakla diorang duduk-duduk berkumpul kat satu tempat..ternampak jugak budak2 lelaki kat satu tempat..tapi ternampak lagi beberapa orang guard berdiri tidak jauh dari diorang..

"dib,kenapa diorang tu..kenapa x mandi ramai2??"soalku
"ntah,macam ada yang tak kena je.."balas dibah..
"hurm..whatever..."..(langsung tak terlintas apa2 di fikiranku)

Akhirnya terbongkar juga rahsia di sebalik kepelikan itu..rupa-rupanya diorang kena tegur oleh seorang mamat 'cina' ntah yang mana..kes apa agaknya?..kes pakaian..

"you ha..you just a student...don act as a cave man ha.." ASTAGHFIRULLAH..

panasnya telinga,jiwa dan raga bila dengar perkataan tu..dah menghina namanya..Apakah salah sahabat2 ku yang berpakaian menutup aurat,mengenakan tudung..hatta ada yang berbaju kurung dan berseluar trek..(yang sesuai)..dihina begitu skali..niat kami untulk mendapatkan sedikit keseronokan pada hari tu bertukar tragis..

sebagai seorang pelajar mereka hanya terdiam..kalau macam2 mana pun 'dia' ettap menang sebab dia penduduk kat situ..huh..sombong sangat ye..xpe..mungkin Allah ingin menguji kesabaran kami..mjudah-mudahan..sampai balik ke bilik pun tak habis2 cakap pasal hal ni..

sangat menyentuh maruah diri,dan agama sebenarnya..itu yang membuatkanku cukup 'hot' malam tu..

yang dah berlalu biarlah berlalu..mudah-mudahan Allah membuka pintu hatinya..amiin..Allah mengetahui yang terbaik..namun teringat pula kisah Rasulullah yang sentiasa tabah mengadapi cercaan dan tohmahan masyarakat sekeliling,kalau nak dibandingkan memangla sangat jauh dengan kisah kami ini..

subhanallah..berilah kami kekuatan...sungguh kami benar2 hambamu yang lemah




























No comments: