Sunday, July 29, 2012

secebis zikir




kini kita berada dalam bulan mulia.bersama kita ambil kesempatan dengan keberkatan bulan ini untuk memperbanyakkan doa.berdoa dan terus berdoa.kerana kita manusia mempunyai bergunung harapan kepada allah swt. terlalu banyak.


amat rugi kepada mereka yang malas mengangkat tangan untuk berdoa kepada yang maha esa.ambillah peluang kesempatan kita yang masih bernafas di musim ramadhan kali ini untuk mengadu segalanya pada allah.sungguh  allah itu maha mendengar teman teman.

lambat atau cepat doa dimakbulkan itu soal kedua.apa yang penting kita ada rasa dan tahu untuk mengadu dan memohon kepada siapa.tiada tempat untuk mengadu melainkan allah.percayalah.dia maha mendengar.berdoalah dengan penuh tawakkal.

berbuatlah kebaikan dengan sebanyaknya. mudah mudahan itu akan menjadi bekalan kita untuk bertemu allah.

setiap keraguan kita..setiap kesedihan kita..setiap apa yang kita inginkan hanya ada satu yang akan mendengar segalanya dari hati dalam kita.itulah Yang Maha Besar.

allahuakbar
allahuakbar
allahuakbar

itulah kalimah yang kita laungkan di dalam solat.Jadikan kalimah tersebut bukan sekadar laungan akan tetapi meresap ke dalam jiwa yang paling dalam.

Ramadhan kareem..

*exam belum habis. doakan daku teman2 pembaca.

No comments: