Sunday, August 10, 2014

perkahwinan

Gambar sekadar hiasan.sesuai dengan topik.

Kupercaya mata mesti membulat dan bersemangat bila terbaca 'perkahwinan'. Bukan kisah perkahwinan saya.sekadar berkongsi isu ini dari kaca pandang mata saya.

Semua pasti gembira untuk melangsungkan pernikahan.namun haruslah diingat ia bukan perkara main2.junior2 saya pun dah ramai mendirikan rumah tangga.Alhamdulillah.rezeki masing2.

Persediaan yang mantop perlu demi merealisasikan rumah tangga bahagia.pesanan untuk saya juga utk masa masa akan datang.bukan senang untuk menjadi suami..isteri..menantu yang soleh dan solehah.ilmu amat2 penting.

Jika sudah berjumpa jodohnya.dan sudah merasa serasi.doa pada Allah sebanyaknya.moga itulah yang terbaik untuk dunia dan akhirat.

Berkahwin amat mudah.pertimbangkanlah hari2 yg akan dilalui sebagai raja dan puteri.binalah rumah tangga yang Allah redha.bercinta kerana Allah.binalah baitul muslim yang dapat melahirkan mujahid mujahidah agama.pewaris pewaris yang dapat menjadi pembela agama.begitulah mahalnya erti sebuah perkahwinan.meneruskan kelangsungan dan kegemilangan Islam.in syaa allah.

Yang belum berkahwin atau bertunang, jauhilah perkara yang melalaikan. Serah pada Allah segalanya.tingkatkan kualiti diri.Allah itu maha mendengar maha mengetahui.

Sedihla pulak rasa buat post macam ni.huhu.ok sehingga ketemu lagi.

Ambil yang mana bermanfaat.

No comments: