Thursday, April 19, 2012

WONDERFUL LIFE IN DENTISTRY..!





assalamualaikum salam keceriaan buat sahabat pembaca.alhamdulillah syukur  selawat dan salam atas junjungan nabi yang mulia Muhammad saw..selawat ke atas baginda..

allahumma solli ala muhammad.

doktor gigi..tidak pernah terfikir atau menerjah di ruang fikiranku untuk menjadi seorang doktor gigi.namun takdir allah mengatasi..walau apa yang berlaku yang penting saya telah berada di tahun 2 kursus pergigian di universitiku...insya allah panjang umur ada rezeki perlu teruskan 3 tahun lagi sebelum menjadi graduan.

apa? perkara yang pelik atau lain?..emm..doktor gigi ni mungkin sama macam doktor yang bukan doktor gigi..tapi ada keistimewaan dan perkara yang mencuit hatiku..

suka untuk share dengan rakan2 pembaca..pabila masuk tahun 2 ada requirement kepada pelajar pergigian untuk menyiapkan denture/ "gigi palsu"..sepanjang proses menyiapkannya itu..allahuakbar..kurasakan ibarat telah melaksanakan pelbagai jenis pekerjaan..in simple way..ibarat 1 dalam 10 kerja..iyelah kenapa tidaknya..


kadang kadang rasa macam jadi mekanik..kena pergi lab bawak benda2 alah tu..alat2 untuk buat gigi palsu..=)



kadang kadang rasa macam makcik cleaner pun ada..sudah siap buat kerja harus kemas tempat hingga bersih..because we are professional dentist =)

kadang kadang tak tahu nak buat apa sampai tak ada kerja pun ada..memerhatikan orang lain..itulah kerjanya..tapi dalam gambar ni orangnya sangatlah rajin..rufaidah nama diberi..ketawa memerhati gelagat rakan2 sekelas.

emm kadang kadang tu macam artis pun ada sebab kerja2 yang kami perlu buat sangat memerlukan seni dan sains..dan yang paling melucukan kadang kadang ada juga rasa seperti makcik buat burger..


tak siap lagi ke buat burger kak?..he..gurau je =)

dan kadang2 memang tau tahulah nak kata apa..



emm ni namanya mencari pengalaman sebagai lecturer..sambil ditemani pa.

apapun yang berlaku terlalu banyak perkara yang kami dapat pelajari dan aplikasi dalam kehidupan..i.allah..doakan kejayaan kami.=) sehingga bertemu lagi insya allah.

1 comment:

Hamba Allah said...

Amboi.banyoknye gambo ambe letak..ish3.Jom kita jadi multifunctional person..!!