Tuesday, September 25, 2012

life is short


   Life is short


Pernah hati kecil menyoal diri sendiri

“kalau hidup ni singkat apa je aku boleh buat?”

“em..hidup ni memang singkat..apa yang aku dah buat selama ni?”


Tapak tangan kanan ku letakkan dekat dengan jantungku..

satu rasa hiba dan sebak menguasai diri..

ku dapat rasakan jantung itu berdenyut lancar..kadang takjub dan kagum kerana ia tidak pernah berhenti walau sekali..walau seminit..



Ya allah andai jantung ini berhenti beberapa detik lagi..bersediakah aku?


Andai jantung ini sudah tidak bergerak lagi satu saat lagi..cukupkah amalku? Bersediakah aku menghadapmu?


Wahai tuhan…andai jantung yang masih bergerak ini tiba2 tidak mahu bergetar lagi..lantas mengkakukan seluruh jasadku..apakah rasanya?..bisakah aku menanggung sakaratul maut itu?


Hiba dan pilu meresap ke seluruh jiwa dan batinku..


Satu bayangan ilusi yang bakal menjadi realiti…

astaghfirullahalazim 3x


Setiap detik setiap saat ingatlah akan “mati”

Tidak ada cara dan jalan lain untuk mengembalikan kita dekat dengan sang khalik melainkan kematian.ia satu peringatan terhebat..


Perbanyakkan istighfar..hulurkan sedekah..moga menjadi amal jariah yang bisa kita kutip di akhirat kelak.


No comments: