Monday, December 10, 2012

apa yang kau cari??

kicauan pagi sang burung yang memecah dan menggemakan alam cukup ku hargai..nikmat tuhan mana yang dapat kudustakan?..subhanallah..subhanallah..

i like music,, i like book, i like flower (roses) and..............mcm2 lagi.semua orang suka kot benda2 ni.^^







                                                       sweetnye gambar ni...



ok koreksi hati..di pagi yang hening ni elok muhasabah diri..muhasabah ni ada banyak cara.sambil dengar nasyid pun boleh muhasabah juga..dengan syarat liriknya bagus.mengingatkan kita pada allah..

kadang2 banyak perkara yang kita risaukan atau fikirkan padahal itu semua sudah ditetapkan allah.post ni cukup sesuai bagi remaja insya allah.

adik2 remaja ingin daku beri sedikit nasihat..

pernah kita cuba untuk merasai bagaimana nikmat berada dekaaat dengan allah? nikmat merasa disayangi..dicinta dan mencintai..hanya allah yang pasti akan mencintai kita setiap masa. dengan manusia kita tidak boleh jamin itu semua ye adik2.

ya mungkin kadang kala pahit bagi segelintir remaja (berdasarkan observation) yang mengalami putus cinta dan sebagainya..namun ramai juga antara mereka yang berjaya menemui jalan keluarnya.mendapat cinta allah itu. alhamadulillah mereka berubah ke arah yang lebih baik.


memburu cinta allah itu bukan satu kerja yang mudah.kerna nilai harga cinta allah itu bukanlah seperti nilai cinta manusia.perlukan mujahadah...mujahadah..

cuba tengok balik..kalaula kita menyukai seseorang atas dasar mencintai allah..maka dipendekkan cerita jika ada jodoh bernikahla mereka..dan selepas itu mereka membina mahabbah wa rahmah mereka demi memperjuangkan rumah tangga mereka ke jalan yang diredhai allah..dan last skali..matlamat besarnya syurga dan redha allah..kan nampak flownya tu.


jodoh dan kematian itu adalah satu perkara yang PASTI  allah dah tetapkan.kenapa risau ye?untuk yang berkemampuan go ahead..itu yang terbaik..


kadang2 ku hairan dengan sikap remaja hari ini yang sungguh terpedaya dan lebih percaya kepada teman lelaki atau wanita.


adakah anda nampak kepentingan makanan hati, sahabat2 yang soleh, pembacaan ilmiah??

inilah yang akan membantu memberi kekuatan buat remaja2 seperti ku jua..syaitan itu sentiasa bijak menyesatkan mnusia.maka kita juga haruslah bijak menyusun strategi bagi mengalahkan musuh allah itu.

sehingga bertemu lagi di lain coretan insyaa allah. =)