Tuesday, February 4, 2014

Sentuhan kalbu

Assalamualaikum Warahmatullah..

Alhamdulillah..Alhamdulillah thumma Alhamdulillah.tangan tangan ini tidak bisa menyusun pergerakan untuk menyentuh papan keyboard tanpa izin dan kudrat dari Ilahi.

apa khabar iman kita?semakin mantop? atau sebaliknya.? tidak dinafikan menjadi manusia bukan satu tugas yang mudah.namun segala panduan dan manual demi menjadi manusia sebenar di sisi tuhan telah disediakan oleh Allah swt di dalam Al quran dan melalui rasulnya.

lakukan apa saja yang selagi baik untukmu yang mengundang rahmat Tuhanmu. kadang2 dalam hidup ini kita terlajak. terlajak kata..terlajak perbuatan..namun semua itu perlulah di top up dengan
taubat nasuha. sesungguhnya Allah itu Maha Pengampun.

hanya satu mesej yang ingin disampaikan.

beramallah kita tanpa rasa menunjuk nunjuk.satu kata yang sanagt memberi motivasi kepada pembaca in syaa allah.dari seorang sahabat pernah berbicara kepadaku..

"buat apa kita nak beramal tapi riak..tak sepatutnya kita berbangga dengan amalan kerana setiap amalan yang berjaya kita lakukan itu pun disebabkan Allah yang bagi kekuatan, kudrat dan izinnya.kalau allah bagi kita sakit,,tiada sedikit daya upaya pun kita nak angkat tangan untuk berdoa.semua amalan yang kita buat tu sebab allah izin.tak perlu kita berbangga bangga."

Allah..

Saudara Hilal Asyraf pernah mencoret dalam bukunya berjudul : batu bata kehidupan.

" kenapa kita perlu ikhlas?kenapa kena buat baik walaupun belakang orang? kenapa takleh mengumpat walaupun tuannya tak dengar? kenapa dan kenapa?.."

jawpannya mudah.Kerana Allah yang menghitung amalan kita dan bukannya manusia.tiada sesuatu pun yang tersembunyi dari  pengetahuan Allah.

moga menjadi panduan utk kita meneruskan amalan soleh  in syaa allah.

hingga ketemu lagi ..
..sollu ala nabi..



1 comment:

hanimyusra said...

good!
jom sama2 saling berbagi untuk islam! =)